TV-producentens mardröm

Jag hatar att göra dåligt ifrån mig.

Allt för många gånger under mina tonår så släpade jag mig igenom saker sådär halvdant för att sedan kunna skylla på att jag inte gjorde mitt bästa. Så vill jag inte göra mer.

Men det spelar inte någon roll. För nu tänkte jag berätta om en av TV-arbetarnas största fasa. När perfektionen rasar samman och blir helt skändad inför hundratusentals tittare. Det handlar om något som svenska folket gör utan mening men som innebär att flera timmars slit med studiobygge, vid kamera, vid sminkbord och redigering går om intet. Jag snackar om FELINSTÄLLDA TV-APPARATER! Mardrömmen för oss som gör skiten, medan de flesta är lite lätt likgiltiga.

Felinställt Sportnytt

Stora 16:9 (widescreen) teven hänger på väggen och visar någon form av utfallande bild där 20 procent av materialet hänger utanför, eller kanske att ni kör widescreen på widescreen med det läckra smala formatet som i en amerikansk biofilm som resultat? Jag blir tokig! För att inte tala om programledarnas feeling inför det. Där står ni, obrydda och om möjligt lite fundersamma över den där viktökningen som någon av programledarna gått igenom sedan du såg henne eller honom senast (på en annorlunda inställd tv-skärm).

Hoppet ligger till Play-tittandet. Där blir det inte knas. Eller så ska jag lägga mindre kraft vid att få den där bredbildsproduktionen att vara snygg från kant till kant. Verkar ju inte vara så viktigt.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

