Att älska en busskur

Det är klart att förortsmiljöer kan vara sunkiga, och deprimerande på många sätt.

Men när jag inte kan njuta Djurgårdskanalen eller Hagaparken så försöker åtminstone jag se andra värden på de platser där jag knallar. Som fina saker människan gjort, exempelvis den här stora busskuren i Liljeholmen.

Foto: Mattias Barsk

Förorten är så snygg ibland. Foto: Mattias Barsk

Det är det jag menar när jag säger att jag som enkel lantis från Tornedalen älskar storstadens myller. Det är det här. Samtidigt kan jag också säga att ingen ska behöva bo i förorten, alla borde få bo naturskönt och centralt. Men det här gör det lite roligare här utanför tullarna, sådant här.

 

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

